3 Temmuz 2011 Pazar

Tutku Dolu Bir Otomobil




Her gencin az çok ilgisi vardır spor arabalara. Değil kullanmak, onları görmek bile bazen mutlu eder bizi. Yanımızdan geçtiğinde dönüp arkasından baktığımız bir tane mutlaka olmuştur. Bir de yanımızdan geçmeyenler var, dönüp arkasından bakamadıklarımız. Sayıları bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az, fiyatları ise dudak uçuklatacak kadar fazla olanlar...

Bunlardan bir tanesinin üretimini dün bir televizyon programında seyrettim. Markası Koenigsegg... Markanın telaffuzunun biraz zor olduğunu kendileri de kabul ediyorlar, ama onların da dediği gibi: "Lamborghini'nin telaffuzu da pek kolay değil."

El yapımı spor otomobillere daha farklı örnekler var elbette. Onların hepsinin farklı bir hayat hikayesi olduğuna kesinlikle inanıyorum. Ancak Koenigsegg artık benim gözümde diğerlerinden bir adım önde. Bunun nedeni ise Koenigsegg'in gerçekten büyük bir tutku ve büyük bir azmin zaferi olması...

Seri üretim olmaması sebebiyle bir aracın üretimi yaklaşık 180 gün sürüyor. Ayrıca yeni üretilen her aracı, bir önceki modelden daha farklı yapıyorlar. Bu da aldığınız [ Aldığımız?! :) ] aracın aynısının başka kimsede olmadığı anlamına geliyor. Hal böyle olunca, üretilen her modelin trafiğe çıkması için bir takım şartları sağladığından emin olmak gerekiyor, aksi halde AB ülkelerinde satılamıyor. "Bir takım şartlar"dan kasıt nedir tam olarak bilmiyorum ancak çarpışma testleri de bunun bir parçası...

Rakiplerinden performans konusunda üstün olan bu araç, çevre söz konusu olduğunda da bu üstünlüğü elinden bırakmıyor. Ayrıca biyoyakıt kullanılarak daha çevreci hale getirilebiliyor. İlgimi çeken bir ayrıntı daha: Aracın son hızını test etmek için gerekli piste sahip olmayan Koenigsegg, rakip firmanın pistini kullanmak için başvuruda bulunuyor ancak rakip firma kendi araçlarını geride bırakması korkusu ile bu teste izin vermiyor.

Araçta plastiğe yer vermemeleri ise çok güzel...

Yalnızca bir bilgisayar oyununda kullanma şansı yakaladığım Koenigsegg markasının herhangi bir modelini sokaklarda görmek, hatta onlardan birine sahip olmak dileğiyle...

Teknik Veriler - Koenigsegg Agera R
Power output: 1115 hp at 6900 rpm – redline @ 7250 rpm
Torque: over 1000 Nm from 2700 to 6170 rpm
Max torque: 1200 Nm at 4100 rpm
Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 2.9 seconds
0-200 km/h 7,5 sec, 0-200-0 km/h 12.7 sec
Braking distance: 30.5m (100-0 km/h)
Lateral g-force: 1.6 g
Fuel consumption: Highway travel: 12,5 l/100km, Combined: 14,7/100km
Weight-to-power ratio: 1.19 kg/hp (dry weight)
Weight distribution: 45% front, 55% rear
Emission levels: Euro V and lev 2
(Verileri resmî internet sitesinden aldığım haliyle ekledim.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder