26 Ekim 2011 Çarşamba

RENEX 2011

Bu logo http://www.hmsf.com/renex/index.asp adresinden alınmıştır.

Enerji sektöründeki haberleri takip ettiğim bir sitede yine haberleri okurken fark ettiğim Yenilenebilir Enerji Kaynakları Fuar RENEX'in 3. gününü de tamamladığını görünce, 23 Ekim Pazar günü fuara gitmeye karar verdim. Fuarın son günüydü ve ne yapıp edip o fuara gitmeliydim. Sabah erken kalktım ve açılış açılış saatinde orada olmak için yola koyuldum. Fuarda göreceklerim hem mesleki anlamda, hem de kişisel ilgi açısından benim için önemliydi.

Yukarıda adından Yenilenebilir Enerji Kaynakları diye kısaca söz ettiğim fuarın tam adı şöyle: Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Enerji Verimliliği, Enerji, Arıtma Sistemleri, Su, Çevre ve Akışkan Kontrolü Teknolojileri Fuarı.

Öncelikle olumsuz gördüğüm yanlarından bahsedeyim, sonrasında olumlu yönlerine uzuuun uzun değineceğim. İlk defa katıldığım bu fuardan çok şey bekliyordum, bu anlamda hayal kırıklığına uğradığımı söylesem yalan olmaz. Bu hayal kırıklığını fuarda da bahsettiğim bir katılımcı firma yetkilisi, bu yıl kendilerinin de aynı duyguyu yaşadıklarını söyledi. Önceki yıllara oranla katılım daha az olmuş. Katılan firmaların da bir çoğu ithal ettikleri fotovoltaik pillerle rüzgar türbinlerini sergilemekteydiler zaten, bu anlamda da fuar benim için daha önce gezdiğim bir internet sayfasından çok da farklı değildi. En azından yakından görme fırsatı yakaladığımı düşünüyorsanız şunu söyleyeyim, zaten kendime ait bir fotovoltaik pilim var. Enstitümüzde de rüzgar türbini ve fotovoltaik pili görüyoruz zaten her gün.

Lisans döneminde benim de üzerinde bir takım araştırmalar yaptığım biyokütle konusunda da bir kaç firmanın katılımının olması beni sevindirdi, ancak hidroelektrik ve jeotermal enerji konularının yalnızca kataloglarda yer alması üzücüydü.

Fuarın kahramanlarına arasında en çok ilgi gören nesne İvedik organize sanayide bulunan Mekatron firmasının kendi çalışması olan tamamen elektrikli Hyundai Accent Era idi. 7 saatte evden şarj edilebilen Era, tam şarjla 180 km yol gidebiliyormuş. Şu ana kadar 3000 km yol gitmiş olan Era'yı hızlı şarj istasyonlarında 20 dk'da şarj etmek mümkün olacakmış. Dönüşüm maliyeti ise gerçekten makul geldi bana.

RENEX 2012'de daha fazla katılımcı ve daha fazla konu olması dileğiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder