30 Eylül 2011 Cuma

Hızlı ve Hibrit

Hibrit otomobil denildiğinde hepimizin aklına ekonomik aile arabaları gelmekte, zaman zaman lüks araçlar da hibrit olarak yapılsalar da Honda bir ilke imza atarak manuel vitesli bir spor arabayı hibrit olarak üretti. Reklamlarını gördüğümde benim de ilgimi çekmeyi başaran bu otomobil hakkında kısaca bir şeyler yazmak istedim.

Öncelikle hibrit sistem nedir ona kısada bir değinelim. Hibrit kelime anlamı olarak iki farklı bileşenden oluşan sistem olarak tanımlanabilir, yani hibrit sözcüğü otomobillere has bir kavram değildir. Taşıtlar için hibrit sözcüğü kullanıldığında iki farklı tahrik sistemi ile donatıldığını anlamalıyız bu taşıtın. Bu anlamda bakıldığında eski pedallı mobiletlerin de hibrit sınıfına girdiklerini siz de fark ettiniz değil mi? Günümüz taşıtlarına bakacak olursa hibrit taşıtlar bir içten yanmalı motorun bir elektrik motoru ile desteklendiği taşıtlardır. Yani birçoğumuzun sandığı gibi Nissan Leaf benzeri tam elektrikli taşıtlar hibrit değildir, az önce de söylediğim gibi elektriklidirler.

Hibrit tahrik sisteminin faydasına değinecek olursak, sıradan taşıtlardan farklı olarak frenleme sırasında ısı olarak atılan enerjiyi, ısıya çevirmek yerine direkt elektriğe dönüştürerek bataryalarda depolar, daha sonra gerekli durumda bunu kullanarak enerji tasarrufu sağlamış olurlar. Birçok hibrit modelin sahip olduğu paralel hibrit sistemi, sanılanın aksine şehir dışı kullanımda kayda değer bir ekonomi sağlamaz, frenlemenin çok olduğu şehir içi kullanımda marifetini gösterir. 

Marifetini gösterir dedim de, bu söylediğimden çok emin değilim. Yani bir spor otomobile için makul tüketim değerlerine sahip olsa da, aynı güce sahip bir dizel otomobille kıyaslandığında çok da ekonomik olmadığı görülmektedir aslında. 6 ileri vitese sahip olan 1497cc hacmindeki benzinli motor ile elektrik motorunun toplam gücü 124 PS / 6100 rpm ve 5 lt / 100 km karma yakıt tüketimine sahip.

Teknik kısmı bir kenara bırakalım şimdi. Aracın yakından görmek için Honda bayisine gittim. Kapıdan girdiğimde karşımdaki otomobil zaten bakmak istediğim otomobildi. Araç önden bakıldığında hoşuma gitse de, yan ve arka görüntüsünü ben beğenmedim. İç mekanı da şık olan aracın arka koltukları ise bir çok spor otomobil gibi hem var hem yok, yani var ama kullanışlı değil. Ön konsol gerçekten güzel...

Bu arada belirtmek isterim ki satış görevlisi çok ilgilendi, hatta nokta atışı olarak o arabayı sorduğum için bana satabileceğinden ümitliydi o aracı. Ben de almayı çok isterdim ama ufak bir eksiğim vardı onu almak için, para mı ne diyorlar ya işte o kağıtlardan lazımdı birazcık :) Elli beş bin tane 1 liralık madeni para da olabilir. Gerçekten ufak bir eksikmiş değil mi?

Aracı test etme imkanım olmadığı için yazımı burada sonlandırmak istiyorum. Test ettiğimde düşüncelerimi ve kendi çektiğim fotoğrafları tekrar sizlerle paylaşacağım.

 Fotoğraflar www.honda.com.tr adresinden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder